Anders Dahlblom blir styrelsemedlem i Nordkalk

Tiina Roine (info a nordkalk.com), 2018-10-08

Dahlblom Anders 1378 2018 133 162

Anders Dahlblom (född 1974) har utnämnts till medlem i Nordkalks styrelse, ett av Rettig Groups portföljbolag. I maj publicerade vi utnämningar av två andra nya styrelsemedlemmar: João Ney Colagrossi och Raimo Lind.

Anders Dahlblom, ekonomie magister, är verkställande direktör för Paroc Group Oy. Paroc är en av Europas ledande tillverkare av energieffektiva och brandsäkra isoleringslösningar. Anders började på Paroc i 2002. Han jobbade som bolagets ekonomidirektör 2006-2018 innan hans utnämning till Parocs verkställande direktör i januari 2018.

Matts Rosenberg, Nordkalks styrelseordförande:
”Vi är mycket nöjda över att få Anders med i Nordkalks styrelse. Han kompletterar vår styrelse på ett utmärkt sätt tack vare sin erfarenhet från Paroc, vilken kommer att vara värdefull för Nordkalk med tanke på bolagets strategi och framtida utvecklingsplan.”

Nordkalk
Nordkalk är Nordeuropas ledande leverantör av kalkstensbaserade produkter med kunder inom ett stort antal olika industrier, som cellulosa & papper, byggmaterial, metall & gruvor, och kemikalier, samt inom miljö och lantbruk. Företaget sysselsätter 1000 personer och hade en omsättning på 304 miljoner euro 2017.

Nordkalks styrelsemedlemmar:
Matts Rosenberg, styrelseordförande (vice VD, Head of Core Investments, Rettig Group)
João Ney Colagrossi
Anders Dahlblom
Thomas Landell (juridisk direktör, Rettig Group)
Raimo Lind
Tomas Ölander (ekonomidirektör, Rettig Group)
Alla styrelsemedlemmar förutom de som representerar Rettig Group är oberoende av företaget och dess aktieägare.

För ytterligare information, kontakta:

Matts Rosenberg, styrelseordförande för Nordkalk och vice VD, Head of Core Investments för Rettig Group

Pia Dahlqvist, Head of Communications and HR, Rettig Group
Tfn +358 40 526 7813